Społeczna odpowiedzialność biznesu – agencja JETEVENTS w projekcie SŁOWO ZABIERA GŁOS
JETEVENTS był partnerem strategicznym i producentem wykonawczy projektu SŁOWO ZABIERA GŁOS, organizowanego przez Społeczny Komitet Organizacyjny 100-lecia Urodzin ks. Twardowskiego.
create
Z okazji 100-lecia urodzin ks. Jana Twardowskiego Społeczny Komitet Organizacyjny podjął inicjatywę organizacji wydarzeń związanych z jubileuszem. Zadanie opracowania strategii, kreacji a także programu obchodów przyjęła agencja JETEVENTS, zapraszając do współpracy agencje SAN MARKOS i PUBLICITY. Jednocześnie JETEVENTS stała się partnerem strategicznym a także producentem wykonawczym części eventowej jubileuszu. W toku prac nad strategią powstała koncepcja kampanii zintegrowanej SŁOWO ZABIERA GŁOS, składającej się z wielu elementów, tworzącej cykl wydarzeń kulturalnych i społecznych wspartych akcją PR w mediach i digitalu oraz kampanią społeczną w TV i radio. Koncepcja kreatywna zakładała odejście od „laurkowego” potraktowania ks. Twardowskiego w kontekście zarówno jubileuszu, jak i jego twórczości, a także oparcie kreacji na jednej z najważniejszych myśli ks. Twardowskiego („słowem należy się dzielić, jak opłatkiem”), wyrażonej w głównym przekazie kampanii: „słowo zabiera głos”.
act
W ramach projektu zrealizowano cykl wydarzeń specjalnych: konferencję prasową w Domu Spotkań z Historią, slam poetycki „Twarde Słowa” w Miejscu Chwila, uroczystą Sesję Inauguracyjną na Zamku Królewskim, „Rekord Polski z Księdzem Twardowskim” (akcja ustanowienia rekordu Polski w jednoczesnym czytaniu wiersza na placu przed Świątynią Opatrzności Bożej), koncert „Twardowski w muzyce” w Parku Praskim, projekt „Kwadrans po trzeciej” realizowany w mediach społecznościowych, bitwa freestyle’owa „Daję Słowo” w klubie Sen Pszczoły. Warty odnotowania jest udział w realizacji projektu studentów i absolwentów Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, którzy w ramach programu „Absolwent z kompetencjami” odbywali staże w JETEVENTS realizując wybrane eventy pod okiem mentorów z agencji.
feel
Działania podjęte w ramach projektu o niewielkim budżecie zaowocowały bardzo wysoką efektywnością – szacowany ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 250 tys. zł (tylko za okres 27 maja – 10 lipca 2015, bez kampanii TV i radio w styczniu 2016 r.).
Odpowiednia kreacja i strategia miały wpływ na pozyskanie patronów medialnych: TVP1, Polskie Radio, Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska (zainteresowani patronatem byli niemal wszyscy czołowi nadawcy). Dzięki staraniom organizatorów i wsparciu agencji do uczestnictwa w projekcie udało się pozyskać kilkuset wolontariuszy, osób medialnych, a także instytucji i organizacji pozarządowych.
Projekt miał także aspekt edukacyjny: w realizacji eventów brali udział stażyści agencji – absolwenci UKSW, pracujący w ramach programu „Absolwent z kompetencjami”, ocenionego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako najlepszy polski program edukacyjny finansowany ze środków unijnych w 2015 r. Projekt został bardzo wysoko oceniony zarówno przez odbiorców, media, przedstawicieli różnych środowisk, jak i klienta – Społeczny Komitet Organizacyjny. SŁOWO ZABIERA GŁOS otrzymało pierwszą nagrodę w kategorii kampania zintegrowana z wykorzystaniem event marketingu w konkursie MP Power Awards 2015.