Slider

 

Pokemon GO Fest – nowa generacja eventów?

Wszyscy pamiętamy ogromne zainteresowanie Pokemon GO – grą fabularną korzystającą z technologii rozszerzonej rzeczywistości, która miała swoją premierę 6 lipca 2016 r. W ciągu trzech dni od wydania stała się najczęściej pobieraną aplikacją w USA i przyczyniła się do kilkunastoprocentowego wzrostu wartości akcji spółki Nintendo na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Po sukcesie, jakim był start aplikacji, pojawiały się kolejne problemy, które doprowadziły do spadku zainteresowania grą. Przez kolejne miesiące Niantic, firma która stworzyła Pokemon GO, pracowała nad ulepszeniem gry i wprowadzeniem nowych elementów, oczekiwanych przez graczy. 22 lipca 2017 r. w Grant Park w Chicago odbył się pierwszy Pokemon GO Fest – event realizowany w przestrzeni rzeczywistej, w trakcie którego oprócz możliwości złapania rzadkich Pokemonów odbywały się koncerty, pokazy, zajęcia i wiele dodatkowych atrakcji. Wszystkie bilety w cenie 20 dolarów sprzedały się w ciągu 10 minut. Wiele z nich było potem odprzedawanych w sieci za setki dolarów. W centrum Chicago odbyło się 69 tys. raidów (raidy polegają na szybkim skoncentrowaniu kilku graczy w bezpośrednim sąsiedztwie, którzy wzywani są do pokonania ekstremalnie silnego Pokemona), a gracze złapali 7,7 mln Pokemonów. Wśród nich było 440 tys. legendarnych ptaków. Gracze z całego świata też nie próżnowali. Odbyło się aż 4,6 mln raidów i złapano aż 0,5 mld (!) stworków.

Niesamowite liczby. Pierwsze oficjalne wielkie wydarzenie organizowane dla graczy Pokemon Go zakończyło się klapą ze względu na awarię serwerów a także inne błędy organizatorów, jak na przykład kilkugodzinne oczekiwanie przy jednym wejściu na teren imprezy. Niemniej jednak pierwszy oficjalny event Pokemon GO Fest w prawdziwym świecie pokazał ogromny potencjał eventów, w których wykorzystuje się technologie rozszerzonej rzeczywistości.

W sierpniu i wrześniu 2017 r. w galeriach firmy Unibail-Rodamco w siedmiu miastach Europy odbyły się wydarzenia o nazwie Safari Zone Events, w trakcie których pojawiły się legendarne Pokemony i odbywały się specjalne raidy. W Akron w stanie Ohio w dniach 26 i 27 sierpnia, podczas okresu zapoznawczego studentów pierwszego roku (New Roo Weekend), odbył się kolejny event Pokemon GO. Podczas trwania wydarzenia w centrum miasta znalazły się stacje ładowania i siedzenia, duża liczba tymczasowych Pokestopów, scena oferująca koncerty muzyczne oraz zajęcia w świecie rzeczywistym, sesje rysunkowe, piesze wycieczki, stoiska handlowe, możliwości fotografowania oraz znana gra scavenger hunt. Eventy tego rodzaju nie są jeszcze planowane w naszym kraju.

Event dla fanów gry, a może także marki, aktywności, idei, w którym uczestnikom oferowane są specjalne bonusy, a także dodatkowe atrakcje, może stanowić niezwykle ciekawą i efektywną platformę działań marketingowych. Warto przyglądać się temu, w jaki sposób rozwijać się będzie koncepcja wydarzeń Pokemon GO Fest. Możliwe, że na bazie tego rodzaju rozwiązań będzie można tworzyć pełne emocji eventy adresowane także do mniejszych grup uczestników, np. firmowych spotkań integracyjnych, teambuildingowych czy szkoleniowych.

aut. Bogdan Wąsiel | Creative Director JETEVENTS

Projekty

BIK | Jubileusz 20 lecia

Jak celebrować 20 lecie firmy wraz z pracownikami, z rozmachem, lecz niebanalnie? 20 tygodni, 20 różnorakich aktywności, z pełnym zaangażowaniem wszystkich pracowników firmy. Wyzwaniem było zaprojektowanie niestandardowego wydarzenia związanego z jubileuszem, angażującego pracowników i budującego wizerunek firmy, która wyjątkowo ceni swoje kadry. Zaproponowaliśmy 20 eventów odbywających się co tydzień aż do dnia urodzin BIK. Istotnym …

Digital
Field marketing
Imprezy biznesowe
Imprezy otwarte
Incentive
inne
Pr i edukacja
Teambuilding

Kontakt