Slider

 

Jeszcze więcej digitalu, influencerów i marketingu treści

Wydarzenie roku
Zdecydowanie wydarzeniem istotnym w ubiegłym roku było Extreme Intel Masters w Katowicach z godnym podziwu rekordem frekwencji. Ciekawe jest to, że impreza znana jest bardziej na świecie, niż w naszym kraju. Sądzę, że e-sport będzie się szybko rozwijał, widoczne jest coraz większe zainteresowanie marek gamingiem.

Innym, wartym odnotowania eventem były Igrzyska Sportów Nieolimpijskich The World Games 2017. Szacunek dla kolegów z Walk za realizację ogromnego przedsięwzięcia, jakim była ceremonia otwarcia Igrzysk. Szkoda, że ta impreza o światowym zasięgu nie była odpowiednio promowana w naszym kraju.
Dla branży niewątpliwym sukcesem był Dialog Branżowy oraz stworzenie i podpisanie „Białej księgi komunikacji marketingowej“. To niezwykle ważny krok dla stabilizacji i dalszego rozwoju sektora.

Rozczarowanie
Jako rozczarowanie, a nawet porażkę, wskazałbym Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej. Impreza mogła być ważnym wydarzeniem w skali europejskiej, niestety zarówno działacze sportowi jak i władze miasta nie potrafili właściwie wykorzystać potencjału medialnego i marketingowego Mistrzostw. Oczywiście ten stan rzeczy można tłumaczyć brakiem sukcesu reprezentacji Polski, lecz nie usprawiedliwia to np. braku stref kibica czy komunikacji poza obiektami sportowymi. Rozczarowaniem było także przegranie walki o organizację Expo w 2022 roku. Było bardzo blisko, Łódź pokonała Minneapolis, w drugiej turze głosami 56:62 uległa Buenos Aires. Mimo wszystko był to jednak wielki sukces Łodzi i dobra prognoza na przyszłość.
Z punktu widzenia prowadzenia biznesu nadal uciążliwa dla agencji jest forma organizacji przetargów przez część rynku (zapraszanie zbyt dużej liczby agencji, brak czasu na debriefing i spotkania ofertowe, „odhaczanie“ kolejnych oferentów, narażanie wielu agencji na duże koszty przygotowania ofert itd.), na co wyraziście wskazuje Biała Księga Komunikacji Marketingowej. Rozczarowanie to, mam nadzieję, będzie w kolejnych latach istotnie się zmniejszać.

Mój biznes 
Dobry, stabilny biznesowo rok dla agencji. Pozyskaliśmy kilku nowych klientów, wzmocniliśmy relacje z dotychczasowymi. W firmie nastąpiły zmiany w dziale produkcji, wzmocniony został dział kreacji.
Zapadła również decyzja o inwestycji w nową siedzibę agencji, wszyscy czekamy już na przeprowadzkę 🙂

Prognoza 
Prognozuję dalszy, intensywny rozwój digitalu i integrację tego kanału z działaniami eventowymi, obserwując rozwój digitalizacji spotkań – wykorzystania aplikacji, wirtualnych spotkań, webinariów, VR. W znacznym stopniu wiąże się to z wejściem na rynek pokolenia Milenialsów oraz pokolenia Y, co wprost oznacza wzrost znaczenia szeroko pojętej digitalizacji. Live marketing będzie zyskiwał na znaczeniu jako narzędzie, szczególnie dla budowania kontentu.

Obserwuję także rosnącą potrzebę budowania społeczności wokół eventu. Ciekawym trendem jest coraz większe zainteresowanie klientów małymi, precyzyjnie stargetowanymi eventami. W dalszym ciągu będziemy obserwować rosnącą rolę influencerów – ten trend nieprędko ulegnie osłabieniu.
Dobry rozwój gospodarczy oznacza wzrost branży, co jest trendem pozytywnym, równolegle jednak wzmogą się trudnosci z pozyskaniem doświadczonych pracowników.

aut. Jarosław Sądej | Managing Director
Fragment artykułu „Agencje Eventowe: podsumowanie roku i prognoza” opublikowanego 24 stycznia 2018 roku na stronie – www.meetingplanner.pl.

Projekty

BIK | Jubileusz 20 lecia

Jak celebrować 20 lecie firmy wraz z pracownikami, z rozmachem, lecz niebanalnie? 20 tygodni, 20 różnorakich aktywności, z pełnym zaangażowaniem wszystkich pracowników firmy. Wyzwaniem było zaprojektowanie niestandardowego wydarzenia związanego z jubileuszem, angażującego pracowników i budującego wizerunek firmy, która wyjątkowo ceni swoje kadry. Zaproponowaliśmy 20 eventów odbywających się co tydzień aż do dnia urodzin BIK. Istotnym …

Digital
Field marketing
Imprezy biznesowe
Imprezy otwarte
Incentive
inne
Pr i edukacja
Teambuilding

Kontakt